Godność popiera Fotygę » Apel Stowarzyszenia Godność w sprawie wyborów do Parlamentu Europejskiego i poparcie dla kandydatury... Daniel Obajtek: Ruszyła na mnie cała machina państwa i mediów. Wytrzym... » Michał Karnowski rozmawia z Danielem Obajtkiem, byłym prezesem ORLENU- Pięć tygodni temu odszedł pan... Rafał Milczarski: Czy uda się ocalić CPK? » Czy Centralny Port Komunikacyjny jest racjonalną potrzebą - jak twierdzą jedni, czy megalomanią - ja... Władztwo gdańskie - krzesła i ambicje » Uff, dogadali się. Wszystko dla Gdańska i Platforma Obywatelska doszły do porozumienia - całe szczęś... Płacowe rekordy w szpitalach Struka - lecznica w Oliwie oazą PO » *40 tys. zł dla prezesa szpitala*odnalazł się wicewojewoda*szef Tuska w spółce w OliwieSkomercjalizo... Jantar to beczka prochu » Najemcy Domu Handlowego Jantar we Wrzeszczu boją się o swoją przyszłość. Przynajmniej ci, którzy zos... Roszady we władzach Gdańska » Przyzwyczailiśmy się do uśmiechniętych twarzy polityków spoglądających ciepło z plakatów wyborczych.... List otwarty do prezydenta ws. ustawy o tzw. języku śląskim. Ostrzeżen... » „Ewentualne podpisanie przez Prezydenta RP ustawy honorującej tzw. język śląski, jako język regional... Promowanie wiedzy o życiu i działalności ks. Jerzego Popiełuszki » Późnym wieczorem 19 października 1984 roku w Górsku niedaleko Bydgoszczy, agenci SB przebrani w mund... "Ściśle Jawne" w Telewizji Republika » W niedzielę o 20:00 nowy program "Ściśle Jawne" w Telewizji Republika.Prowadzący Piotr Nisztor przed...
Reklama
Płacowe rekordy w szpitalach Struka - lecznica w Oliwie oazą PO
czwartek, 23 maja 2024 15:42
Płacowe rekordy w szpitalach Struka - lecznica w Oliwie oazą PO
*40 tys. zł dla prezesa szpitala*odnalazł się wicewojewoda*szef
Zabrakło kilku minut. Arka nadal tylko w I lidze
niedziela, 02 czerwca 2024 19:02
Zabrakło kilku minut. Arka nadal tylko w I lidze
O tym, co się stało w niedzielny wieczór na Olimpijskiej w Gdyni
Europa w Gdańsku*Stracona szansa Jaguara?
sobota, 25 maja 2024 12:46
Europa w Gdańsku*Stracona szansa Jaguara?
I  LIGA FORTUNA
W Gdańsku powiało Europą. Pełne
Rezerwowa Lechia poległa w Legnicy
niedziela, 26 maja 2024 15:59
Rezerwowa Lechia poległa w Legnicy
Grająca w mocno rezerwowym składzie Lechia w ostatnim meczu sezonu

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z kroniki Galerii Sztuki Gdańskiej
środa, 29 maja 2024 07:50
Z kroniki Galerii Sztuki Gdańskiej
W trakcie blisko 15 lat trwania Galerii Sztuki Gdańskiej na łamach

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

„Iwona księżniczka Burgunda”
wtorek, 14 maja 2024 14:37
„Iwona księżniczka Burgunda”
Kim jest Iwona? Iwona to Ty, Ja, On, Ona czasem nawet Oni. Iwona jest
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Poseł Horała gościem GZP "Nord" - o drogach do portu i budżecie Gdyni

Ocena użytkowników: / 8
SłabyŚwietny 
sobota, 10 grudnia 2016 14:18

Marcin Horała, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej był gościem grudniowego spotkania z członkami Gdyńskiego Związku Pracodawców "NORD". Głównym tematem spotkania było omówienie katastrofalnej sytuacji dostępności komunikacyjnej do portu Gdynia oraz do całej północnej części aglomeracji trójmiejskiej.



Gdyńscy  pracodawcy wyrazili swoje zaniepokojenie pogarszającą się sytuacją w zakresie infrastruktury drogowej w tej newralgicznej gospodarczo części Pomorza. Prowadzące do portu w Gdyni drogi mają status i parametry dróg powiatowych. Sytuacja ta powoduje ogromne utrudnienia w ruchu kołowym na terenach północnej strefy aglomeracji Trójmiasta, dotyczy portu morskiego i wojennego w Gdyni, stoczni gdyńskich oraz całego obszaru funkcjonalnego  Doliny Logistycznej 2020, z perspektywą 2050, obejmującego tereny gmin: Gdynia (ulica Hutnicza i okolice), Kosakowo, Rumia, Reda, Wejherowo.


Uczestnicy spotkania w pełni identyfikują się i akceptują treści zawarte w dezyderatach:
- nr 8 Komisji Infrastruktury Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej uchwalonym i skierowanym do Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2014 r. w sprawie budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT)

- oraz dezyderacie numer 1 Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uchwalonym i skierowanym do ministra infrastruktury i budownictwa z dnia 22 lutego 2016 r. w sprawie lądowej infrastruktury dostępowej do portu w Gdyni.


Z dużym zaniepokojeniem gdyńscy pracodawcy obserwują bierne działanie lokalnych władz Gdyni przy rozwiązywaniu nabrzmiałych problemów infrastruktury drogowej miasta. Oczekiwanie, że władze państwowe rozwiążą problemy komunikacji drogowej Gdyni bez zaangażowania własnych środków gminy w inwestycje drogowe jest z gruntu założeniem błędnym.


Port Gdynia jest granicą państwa i jednocześnie ważnym węzłem transportowym w transeuropejskiej sieci transportowej korytarza Bałtyk - Adriatyk. Zebrani przedsiębiorcy apelują do przedstawicieli władz publicznych wszystkich szczebli o dołożenie wszelkich starań, aby port gdyński na swoje 100-lecie w 2020 roku miał rozwiązania komunikacyjne godne XXI wieku. To standard większość portowych miast europejskich. Spowoduje to odczuwalną poprawę dostępności komunikacyjnej w całej aglomeracji trójmiejskiej.


Pracodawcy "NORD-u" zwrócili ponadto uwagę na przedstawiony do publicznego wglądu projekt budżetu Gdyni na 2017 rok. W ich ocenie jest to budżet pasywny, pozbawiony perspektywy inwestycyjnej, a w newralgicznym dla Gdyni zakresie infrastruktury drogowej - opierający się tylko na bieżącym utrzymaniu i remoncie istniejącej już infrastruktury.


Powstające od lat nowe inwestycje w Gdyni są inwestycjami na tak zwany „pokaz”, ładne i miłe dla oka, ale niekoniecznie funkcjonalne i z ekonomicznego punktu widzenia dochodowe i samofinansujące się. Przykładów jest wiele, jednym z nich jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, którego budżet zaplanowano w wysokości 21 000 000 zł, z tego 1 750 000 na działalność statutową, pozostała kwota, ok. 19 000 000, na utrzymanie obiektu i wynagrodzenia pracowników. Takie lokowanie środków budżetowych nie prowadzi do rozwoju miasta, wręcz przeciwnie - do jego degradacji - uważają gdyńscy pracodawcy. Organizm miejski to nie aplikacja smartfona czy tabletu, organizm miejski jest jak układ krwionośny, który sprawny do każdej części naszego ciała doprowadza krew, a niesprawny tworzy groźne zatory. Bez inwestowania w nowe rozwiązania komunikacyjne, władze Gdyni doprowadzą piękne miasto nie tylko do zatoru, który jest odczuwalny na co dzień, ale  do zawału podstawowych funkcji miasta - uważają pracodawcy.


Zdaniem NORD Przykładów złego gospodarowania środkami publicznymi jest w Gdyni wiele. Władze Gdyni nie budują parkingów samochodowych w okolicach  głównych węzłów komunikacyjnych SKM i ZKM, co znaczne zmniejszyłoby natężenie ruchu samochodowego w całej aglomeracji trójmiejskiej, umożliwiając mieszkańcom sprawne i wygodne przemieszczanie tak zwaną mobilnością kombinowaną. Takie rozwiązania są stosowane w większości dużych miast europejskich.


Uczestniczący w spotkaniu pracodawcy zwrócili się do prezydenta Gdyni o podjęcie bardziej energicznych i zdeterminowanych działań dla poprawę katastrofalnej sytuacji w infrastrukturze drogowej Gdyni. Jej fatalny stan powoduje niepewność i zastój w działaniach inwestycyjnych gdyńskich pracodawców. Gdyński Związek Pracodawców „NORD” zapowiedział monitorowanie zaistniałej sytuację i w zależności od jej rozwoju i poczynań władz Gdyni będzie podejmował stosowne działania.
GG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież